Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
České umění videa (v kontextu světového videoartu)
Zajačiková, Veronika ; Dolanová,, Lenka (oponent) ; Šejn, Miloš (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Disertacní projekt Ceské umění videa (v kontextu světového videoartu) si klade za cíl komplexne zmapovat a vymezit kategorii videoart v ceském kulturním prostoru s logickým ukotvením v situaci ve svete. Projekt sestává ze dvou samostatných, i když vzájemne propojených celku. Teoretický výzkum směřuje k publikaci, která nabízí komplexní zmapování české umělecké scény respektující pojem videoart v mezinárodním odborném diskurzu vázaném na analogovou technologii. Od pocátku a prvních prukopníku média videa ve svete v 60. letech, pres situaci na přelomu 70. a 80. let v Cechách, až k letům 90. kdy je tato epocha ukončena nástupem digitální technologie. Druhou cást práce tvoří praktický kurátorský projekt výstavy. Smyslem disertacní práce na téma Ceské umění videa je zaujmout odborné stanovisko k problematice ceského videoartu jak z teoretického, tak historiografického hlediska a praktickou formou seznámit s tímto tématem také širší verejnost. Práve nyní je vhodná doba k tomuto zhodnocení, predevším pro dostatecný casový odstup, který umožňuje strízlivou reflexi. Zároven jsou dostupné teoretické nástroje a metody rešení, zejména odborné zdroje zahranicní bibliografie, která u nás zcela absentuje. Motivací byla odborná publikace Pavlíny Morganové, která zpracovala české Akcní umení.
Glitch v novomediálním umění: Technologická chyba jako objekt estetického zájmu
Šašek, Filip ; Souček, Martin (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Diplomová práce mapuje fenomén využití technologické chyby ve vizuálním umění, v angloamerické literatuře popisovaný jako glitch art, a odhaluje jeho specifické vlastnosti. Autor se zabývá kreativním zkoumáním glitche jak v obrazových kompresních formátech, tak i v uživatelském rozhraní webových stránek, počítačových her nebo operačních systémů. Vedle toho práce předkládá argumenty, které zasazují glitch art do širšího uměleckého diskurzu. Činí tak jednak formou analogie, kdy připodobňuje projevy glitchartové tvorby konceptuálním a vizuálním kvalitám paradigmatických uměleckých děl a směrů, a jednak pomocí Dickieho institucionální klasifikace, kdy analyzuje jeho komunitní rozměr a projevy uznání ze strany kurátorské, kritické a akademické veřejnosti. Centrálním argumentem práce je teze, že glitch v umění nám vedle čistě estetického prožitku dává nahlédnout do nitra technologie, čímž odhaluje její funkcionalitu a příspívá tak k hlubšímu pochopení jejích materiálních, strukturálních a ideologických fundamentů, které se pro nás staly vlivem logiky imediace v běžném životě téměř neviditelnými. Vzhledem k vysoce relativní povaze samotného pojmu glitch se práce nesnaží o nějaké tvrdé vymezení jeho specifik, ale spíše se ptá po příčině tohoto pojmenování, tedy po tom, proč konkrétní jevy jako glitch...
Uchovávání novomediálního umění v České republice
Ročňáková, Lucie ; Svatoňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Španihelová, Magda (oponent)
Cílem této práce je otevřít debatu nad uchováváním internetového umění v Česku. V textu využívám metody komparace jednotlivých přístupů k uvažování o novomediálním umění. Zároveň interpretuji dotazníkové šetření, které se dotýká zkušeností novomediálních umělců, kurátorů a zaměstnanců uměleckých institucí v oblasti archivace umění nových médií. Tuto práci je tak možné považovat za jeden z případných počatečních impulsů pro širší diskusi nejen nad uchováváním novomediálního umění, ale i nad významem novomediálního umění obecně.
Live images of VJing
Benická, Alexandra ; Krtilová, Kateřina (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Predmetom diplomovej práce Živé obrazy VJingu je estetická činnosť, založená na vizuálnej projekcii a práci s novými médiami v reálnom čase, zvaná VJing, či obecnejšie "živé audiovizuálne predstavenie", keďže zvyčajne tieto performancie dopĺňajú auditívne udalosti alebo naopak, sú hudbou doplňované. Prvá časť práce sleduje pôvod VJingu z troch pozícií, teda historický vývoj projektovaného obrazu, historický vývoj elektronickej hudby a historický vývoj diskurzu synestézie ako princípu, ktorý spája vo vnímaní odlišné zmyslové vnemy naraz. Druhá časť práce predstavuje filozofickú perspektívu a vymedzuje pojmy, pomocou ktorých sa dajú uchopiť tendencie vo vývoji súčasného umenia nových médií, a to predovšetkým po vzore nemeckej filozofie médií, pričom určujúce sú tu pojmy ako homöotechnika, performativita, medialita a gesto. Výsledkom práce je zistenie, že nie filozofia médií je prínosom pre textuálne a reflexívne obrysy VJingu, ale práve naopak, VJing ako umelecká činnosť je prínosom k definovaniu filozofie médií, ktorá zdá sa, že sa formuje spolu s tým, ako sa formujú nové médiá a experimentujúce umenie, skúmajúce ich radikálne možnosti.
Glitch v novomediálním umění: Technologická chyba jako objekt estetického zájmu
Šašek, Filip ; Souček, Martin (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Diplomová práce mapuje fenomén využití technologické chyby ve vizuálním umění, v angloamerické literatuře popisovaný jako glitch art, a odhaluje jeho specifické vlastnosti. Autor se zabývá kreativním zkoumáním glitche jak v obrazových kompresních formátech, tak i v uživatelském rozhraní webových stránek, počítačových her nebo operačních systémů. Vedle toho práce předkládá argumenty, které zasazují glitch art do širšího uměleckého diskurzu. Činí tak jednak formou analogie, kdy připodobňuje projevy glitchartové tvorby konceptuálním a vizuálním kvalitám paradigmatických uměleckých děl a směrů, a jednak pomocí Dickieho institucionální klasifikace, kdy analyzuje jeho komunitní rozměr a projevy uznání ze strany kurátorské, kritické a akademické veřejnosti. Centrálním argumentem práce je teze, že glitch v umění nám vedle čistě estetického prožitku dává nahlédnout do nitra technologie, čímž odhaluje její funkcionalitu a příspívá tak k hlubšímu pochopení jejích materiálních, strukturálních a ideologických fundamentů, které se pro nás staly vlivem logiky imediace v běžném životě téměř neviditelnými. Vzhledem k vysoce relativní povaze samotného pojmu glitch se práce nesnaží o nějaké tvrdé vymezení jeho specifik, ale spíše se ptá po příčině tohoto pojmenování, tedy po tom, proč konkrétní jevy jako glitch...
Bioart - pojem a vývoj
Brixová, Anna ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Tématem diplomové práce je bioart, proud novomediálního umění, kterému se věnuje úzká skupina autorů. Bioart bývá často označován různými jmény a samotný pojem je nejednotně vymezen. Práce nabízí ucelenou definici tohoto pojmu, ve které tematizuje bioart jako umělecký směr, jež svou reakcí na současnou vědu vytváří prostor pro společenskou reflexi vědeckých poznatků. Termín bioart je v práci dáván do souvislostí s příslušnou uměleckou a filozofickou teorií a není opomenut ani důležitý historický kontext. Zároveň tato práce zkoumá prostřednictvím rozhovorů aspekty současné bioartové tvorby z pohledu samotných umělců tvořících v této umělecké oblasti. Diplomová práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První kapitola se zabývá problematikou bioartu jako pojmu, představuje jeho teoretickou rovinu a seznamuje s dotazovanými umělci. Druhá kapitola shrnuje historické pozadí bioartu a věnuje se jeho historickému vymezení vůči uměleckým proudům, se kterými bývá zaměňován. Třetí kapitola seznamuje s přesahy bioartu na rovině etiky, bezpečnosti a angažovanosti umělců a veřejnosti ve vědě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.